понеделник, 12 февруари 2018 г.

Свинско с праз, картофи и ориз


Ето тук моя приятел Жорето Бордовски щеше да се отрече от мен (всъщност никога!). За него смесването на картофи с ориз беше страшен буламач, за който разбрал при преместването си от София в Годеч. В интерес на истината моята баба, от Самоковския край приготвяше такова постно ястие, но аз така и не си признах пред него.
Тази рецепта зърнах при Люси, имах продуктите и ми се прииска да я приготвя.


Необхоими продукти:
500 г свинско месо, моето беше вратни пържоли
2 големи стръка праз
3 средни картофа
1/2 ч.ч. ориз
сол/ черен пипер
олио



Приготвяне:
Нарязаното на кубчета месо се сварява в малко подсолена вода, за около половин час, като се  отпенва, а бульона се запазва.
В тиган с мазнина се запържва праза, добавя се ориза,  и когато стане стъклен се дръпва и изсипва в тавичка. Добавят се  и нарязаните на кубчета картофи, подправките и бульона. При мен явно течността беше малко, леко сухо се получи ястието, трябваше да е по-сочно, бих добавила и домати.

4 коментара:

  1. Веси,
    и по нашия край комбинацията картофи и ориз не се възприема и никога не съм виждала да ги смесват в едно ястие.Явно зависи какви са количествата, обикновено картофите са повече, а оризът много малко.Не съм правила и аз подобно ястие, но съм виждала как смесват картофите и ориза и в арабската кухня.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  2. Всъщност и аз по този начин никога не съм смесвала картофи и ориз...А твое ястие изглежда много апетитно и със сигурност ще е много вкусно. Ще опитам непременно!

    ОтговорИзтриване