четвъртък, 8 септември 2016 г.

Сладко от зелени смокини

Срам не срам - ще си призная:)
Тази година, на територията на хотела на морето имаше смокиня:) Ей такава, диворастяща, в близост до задния вход, без някой да го е грижа, че се е отрупала с малки, зелени плодове. Е, набрах си един плик, под изричната забрана на мъжа ми да се излагам:))
Е, аз какво съм виновна, че няма от къде да си купя, а никой не го бе грижа за това самотно дръвче и неговите плодове. И така, последния ден, след плаж си минах от там и си напълних пликчето. Та чак до София пропътува и наред с прането на целия багаж, веднага след прибирането си варих и сладко:)) Какво ли не прави човек за едното хоби:))
Рецептата, която си избрах е на Мария. Прекрасно се получи!





Прдукти:

1 кг. зелени смокини
1 кг. захар
1 ½ ч. ч.  вода
1 ч.л. лимонтозу







Начин на приготвяне:

По препоръка на Мария, когато са много зелени смокините е добре да се надупчат с игла. 
Плодовете се измиват, слагат се в голяма тенджера и се заливат със студена вода. Варят се 3 пъти за по 5 минути от момента на завиране. След всяко варене, водата се изхвърля, смокините се връщат в тенджерата и се заливат с нова студена вода. След последното варене се обливат със студена вода докато се охладят.
От захарта и водата се сварява сироп за около 10 минути. В сиропа се добавят отцедените от водата, охладени смокини. Вари се на силен огън 20 мин. Пяната,  на повърхността се премахва с лъжица.  Сваля се от огъня и се оставя сладкото  да престои 24 часа отхлупено.
След това се слага да заври отново до нужната гъстота на сиропа, като се прави проба с капка, върху порцеланова чиния, да не се разтича.Преди да се свали от огъня се добавя лимонтозуто. 
Докато е горещо се разпределя в сухи, чисти бурканчета. Затварят се и се обръщат върху капачките, където остават докато изстинат напълно.








И реколта 2020

10 коментара:

  1. Много хубаво сладко, Веси :)
    Тази година и ние се сдобихме с доста смокини и направихме добро количество. Само че нашите бяха зрели :)
    Каквото и да е, все е вкусно! Най-любимото ми сладко!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ил, аз обичам много и сурови смокини, и на сладко, както от зелени, така и от зрели смокини.

      Изтриване
  2. Веси,
    и аз имам една рецепта за сладко от зелени смокини.Но не съм правила.Правим сладко от узрели смокини, защото такива купуваме по пазарите.Печем засипаните с кафява захар смокини във фурната.Но сладкото от зелени смокини се прави по различен начин.Хубаво сладко се е получило.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, чудесно ще да е сладкото от печи смокини! И аз досега не бях попадала на зелени! Ти не беше ли от морето, варненско, там би трябвало да си имате смокини и зелени, и всякакви?

      Изтриване
  3. Освен,че със сигурност е вкусно,във всяко бурканче има и спомен за морето :)И аз правих тази година,ама моите са от узрелите и от двора :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еха, искам и аз смокня в двора, всъщност искам и двор:))
      Поздрави, Деси!

      Изтриване
  4. Веси, аз като се връщам от морето със смокини, откъде мислиш че съм ги набрала...ами и аз като теб от някоя самотна и странична смокиня. Грехота е плодовете да се търкалят по земята и да ги оставим без да си наберем.
    Поздрави!
    Сладкото ти е върхът! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нали, нали:)), радвам се, че не съм сама в срама:))
      Добре ми се получи обаче сладкото:)

      Изтриване
  5. Ми, срамота е тези прекрасни плодове да идат зян, добре е че си се погрижила за тях, Веси :) И сладкото ти е супер :)

    ОтговорИзтриване