петък, 26 август 2016 г.

Кашник

Това е рецепта на една много мила дама, която безкрайно уважавам и като човек, и като кулинар. Преди време пътищата ни се засякоха в сайта "Гответе с мен"(днес не си струва да го посетите, освен заради рецептите от форума, докато все още ги има).
Дамата ми е адашка и тогава се подвизаваше под името Венс!
Венс - Веси, ако четеш - хиляди благодарности за тази и многото други твои чудесни рецепти, които съм опитвала. Да знаеш, че липсваш в кулинарното пространство!

Рецептата и снимките са стари.



Кашник

/ рецептата е от родопския край /

Продукти :
4 яйца
30 мл. топла вода
10 гр. мая за хляб
2- 3 с.л. масло
около 100 гр. сирене
320 гр. брашно
1 ч.л.сол
1 ч.л. захар
сусам по желание

Приготвяне :
В съд се натрошава маята, слагат се солта, захарта и топлата вода. Прибавят се яйцата, маслото и настърганото сирене. Постепенно се прибавя и брашното, като се бърка с лъжица. Получената каша се оставя да втаса около 30 минути. След това се изсипва в предварително намазана с масло тавичка и се оставя отново да втаса около 15 минути. Кашникът се пече в загрята фурна при температура 200 градуса. Може да се поръси със сусам.
Чудна е - без месене, а как ухае, изяжда се на мига!




4 коментара:

  1. Ех, добрите стари времена...
    И на мен ми липсва Венс. Изгубихме се с нея...
    А иначе и аз потвърждавам, кашникът е много хубав!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е, Илианка, наскоро даже разглеждах снимки от старозагорската среща:) и какви сме младиииии:)) А Веси се затри, имах преди телефони, ама нещо не ги намирам.

      Изтриване
  2. Веси,
    имам и аз рецепти за кашник.Интересна и много вкусна рецепта.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бързо и вкусно се получава. Поздрави и за теб!

      Изтриване