понеделник, 2 май 2016 г.

Пълнена агнешка плешка



Да не си помислите, че сме минали само на козунаци:)), яйца и...сала:))
Нагостихме се и с крехко месце. Това е обичайната ни семейна рецепта, която предпочитам за празници, в ежедневието опитвам и други рецепти с агнешко или ярешко. Този път нямах калоферче, просто не се сетих по-рано да си купя, така че не съм слагала, но ви го препоръчвам горещо, уникална подправка е.




Продукти:

1 агнешка плешка:) (може и ярешка)
4-5 връзки пресен лук
червен пипер
черен пипер
масло
сол
1 връзка пресен джоджен
2-3 листенца подправка калоферче
1 агнешки комплект
1 к.ч. ориз



Приготвяне:

Прави се джоб в плешката, където да се сложи плънката. Агнешкото месо се натрива хубаво със солта и пиперите, а също и с масълце.
В дълбок тиган или тенджера се запържват в олио и масло предварително сварените и нарязани на дребно дреболии - дроб, шкембе, чревца и др. Довавя се ориза, а когато стане стъклен и половината от лука, нарязан, както и половината от подправките. Наливат се и 2 чаши вода и се оставя, ориза да ги поеме. Дръпва се от огъня. Когато изстине се пълни плешката и се зашива с игла и чист конец или с метални шишчета. Плешката се поставя в дълбока тава, най-добре ако може да се похлупи, ако не се поставя под фолио. Около нея се поставя другата половина от лука, подправките, посолява се, слага се червен пипер и се налива вода. Пече се до готовност - около 2-3 часа. Отхлупва се и се запича, докато се зачерви и хване коричка.

Добър апетит!





















12 коментара:

  1. Христос Воскресе,Веси!
    Чудесна коричка :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Воистина Воскресе, Дани!
      Благодаря, вкусно бе!

      Изтриване
  2. Честит празник Великден,Веси!
    Обичам агнешко,но тази година сме само на дроб сърма,която също така обичам.
    Твоето изглежда много вкусно!
    Прегръдки от мен и хубав понеделник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Честит да е, Живе!
      И аз обичам агнешко, точно на Великден ми се прияжда, после не така вече. Но у дома останалите не са много почитатели. Миналата година децата дори не опитаха ярешкото. Тази година обаче си похапнаха и те.

      Изтриване
  3. Христос Воскресе, Весе! Честит празник! Голяма вкусотийка си направила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Воистина Воскресе, Валя!
      Благодаря, и при вас вкусно похапнах виртуално!

      Изтриване
  4. Христос Воскресе, Весе!
    Даде ми страхотна идея - май не съм пълнил плешка с дроб сърма ( с кайма и какво ли не - да), но това ще се опита ... И ме заинтригува с това калоферче - не съм го ползвал изобщо май

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Воистина Воскресе, Бате!
      ВидЕ ли сега, как и ти от мене нещо ще научииииш:))
      А калоферче непременно си намери - на мен ми е любимо, а на бобец как върви...

      Изтриване
  5. Христос Воскресе,Веселушке!Здраве,доброта и благоденствие за цялото семейство!Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Воистина Воскесе, Миленче!
      Да ви е здраве и късмет и на вас!

      Изтриване
  6. Веси, Христос Воскресе с малко закъснение ! Бъдете живи и здрави !Чудесно е станало агнешкото.От Петропавловския манастир научих рецепта за агнешко със стари глави лук, а по нашия край го правят с много и различна зеленина.Навремето у дома го правехме печено в пещ.Страхотно се получаваше.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Воистина Воскресе, Ели! Нека здравето е вечно спътник в дните ви!
      Ти винаги много интересни рецепти показваш и знаеш, и с двете ме заинтригува - не съм готвила никога агнешко със стар лук, пък и това с различните зелениии, ако имаш време - сподели:)
      И като кажеш "навремето", все съм имала усещането, че сме набори, но на една снимка ми се стори, че си дори по-млада...Поздрави!

      Изтриване