четвъртък, 21 април 2016 г.

соленки кака цеца

Кака Цеца е една съседка. От преди поне 15 години ми е дала рецептата за тези чудесни соленки. Правят се бързо, лесно и продуктите са  достъпни, получават се много крехки и вкусни. Затова често ги правя у дома, ако намеря из снимките по-хубави, ще добавя, тези са стари.




Продукти:
1 ч.ч. сирене (извара)
1 ч.ч. мазнина (мас)
1/2 ч.ч. кисело мляко
1 ч.л. сол
1 ч.л. дсода бикарбонат
брашно, колкото поеме (не обичам да чета това в рецептите, но истината е, че и аз тук не съм премерила, винаги го правя на око)




Приготвяне:

Замесва се тесто от всички изброени продукти. Разточва се кора. Ако искате може да са по-дебели соленките, а може и по-тънички и хрупкави, стават и в двата варианта, въпрос на вкус. Пекат се до приятен загар на средна скара с вентилатор на 200 градуса, до приятен златист загар. Слагат се направо в тавата, без да се подмазва и когато са готови, сами се отлепват.






Аз по-често ги правя зимата, но си мисля, че могат да се предложат и като мезе за  бирата през топлото време.








С малко нови снимки от 2018г.





4 коментара:

  1. Обичам такива рецепти, соленките изглеждат много вкусно. Не е нужно да сменяш снимките:), тези са достатъчно апетитни. Поздрави, Веси!

    ОтговорИзтриване
  2. Ха ха- питие да има и стават по всяко време.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И за бърбън ли:)? Аз си хапвам и така, като семки:))

      Изтриване