сряда, 26 август 2015 г.

Кюфтета с коприва на скара

Тази рецепта представи Цветелин Кънчев, в едно от предаванията "Черешката на тортата" . Невероятно се представи човекът и ме заинтригува. Доста след това я направих и това, че не съм я повтаряла е по-скоро, защото не се сещам, но си заслужава.

Кюфтета с коприва на скара





Продукти:

1 кг готова кайма или кайма от:
400 гр телешко месо
400 гр свинско месо
200 гр сланина

4 пресни зрели домата
300 гр прясна коприва /може и замразена/
черен пипер
1 връзка пресен лук /може и стар – 3 глави/
1 стрък пресен чесън или 1 скилидка стар
универсална подправка.



Приготвяне:

Месото и сланината се смилат на кайма. Омесва се  така смляната кайма и се разстила в дълбока тава. Настъргват се доматите на ренде. Изцеждат се добре и се изсипват, заедно с подправките при каймата. Оставяте каймата настрани, на стайна температура.
Във вряща вода се изсипва предварително изчистената и измита коприва и след 10 секунди се и изсипва в гевгир и изплаква веднага със студена вода. Двата вида лук, ако е пресен се нарязва на ситни шайбички, а ако е стар се настъргва на ренде – на най-едрото.
Лука, копривата и каймата се омесват, след което започва голямото месене на каймата. След като се уверите, че от добре омесената кайма могат да се оформят стегнати и подходящи за печене кюфтета  тавата се покрива с  фолио и се оставя на стайна температура за около 15-20 минути. След това се оформят средни по големина кюфтета, който се сплескват добре и се потапят в купа с газирана вода или бира, преди да се сложат на скарата.
Пекат се  на средно силна скара.

9 коментара:

  1. Веси, много интересни кюфтета. Никога не съм срещала тази рецепта и като любители на скарата непременно ще спретна такиват кюфтенца.
    Благодаря ти!
    Поздрави и хубав утрешен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз за пръв път при Кънчев видях и затова не се поколебах да опитам. Копривата е едно от любимите ми неща, за скарата не може да се каже същото, но така съчетано ми хареса:)

      Изтриване
  2. Много богати на продукти кюфтета, Веси! И интересен начин на приготвяне, не се ли разводняват от доматите? Много апетитно изглеждат, но с тези продукти няма как да не са вкусни! Усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не се разводняват, Теди, изстискват се доматите, отцежда се сока, но даже и да се сложи, като се омеси, каймата поема.

      Изтриване
  3. Веси,
    винаги използвам различни настъргани зеленчуци когато правя кюфтета.Но виж коприва не съм се сещала да нарязвам.По скоро използвам като зеленина много магданоз, копър, джоджен.Непременно ще изпробвам и тази рецепта, сигурна съм ще се хареса у дома.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, и аз един куп други неща съм слагала, но също не се бях сещала за коприва, е - някой и това се е сетил - кулинарията е необятна...

      Изтриване
    2. Ели, и аз един куп други неща съм слагала, но също не се бях сещала за коприва, е - някой и това се е сетил - кулинарията е необятна...

      Изтриване