неделя, 26 октомври 2014 г.

Универсална подправка






Ето я моята подправка, която знам от колежки навремето, като започнах работа и бях млада домакиня


Универасална подправка








Продукти:


1 кг моркови

1 кг чушки - червени и зелени

1 кг домати

1 кг кромид лук

1 целина със стеблата

2 връзки магданоз

1 кг сол


Приготвяне:










Всичко се смила с машинка за месо (аз вече меля в робота), добавя се солта, разбърква се хубаво и се слага в малки бурканчета. Не се стелиризира, солта държи зеленчуците като пресни. Една доза обикновено ми стига за зимата, но понякога правя и две


Тъй като подправката е доста солена, първо слагам от нея в яденето и тогава, ако се налага добавям още сол. Отива на супи, яхнии, ориз, мусака...абе почти на всяка манджа е мерудия.







Едва днес намерих време да направя...


12 коментара:

  1. Браво на Веселушка,мойта мила дружка!
    Много е хубава тази подправчица!
    :))))Спорна,лека и усмихната нова седмица:)))

    ОтговорИзтриване
  2. Мама правеше подобна подправка и я ползваше почти на всяко ястие, но аз не правя. Все още дробя зеленчуците преди да включа котлона. Единствено изключение за смесена консерва (за готвене) е за гювеч. Удобно е, наистина. И по-бързо. :)
    Хубава седмица и от мен, Весе! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. То и аз си дробя, Ирме, зависи какво ще готвя, но от това слагам по лъжица две - вместо готовите бульони и пикантини/вегети. Поздрави!

      Изтриване
  3. Чудесен ароматен коктейл, Весе,
    харесах и слогъна ти - "на всяка манджа мерудия".
    Поздрави за теб, успешна и усмихната нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, без тази подправка (и без кисело зеле) не мога да пусна зимата през прага.
      Е, с едното приключих и съм по-спокойна вече:)) Хубава седмица.

      Изтриване
  4. Аз си я правя с нарязани на ситно зеленчуци, Весе, и без домати. Но ти ми даваш чудесна идея да я опитам в нов вариант! Непременно ще пробвам и така, по твоя начин.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Валя, виждала съм в нета и ситно нарязани, ама така ми е по-лесно, пък и магданозонеядящите у дома не усещат така какво ядат:)) За доматите и аз се чудя, защото така или иначе затваряме в буркани и бутилки отделно.

      Изтриване
  5. Това е и мояла любима подправка, Веси :) Също с много сол, но зимата знам и не соля предварително манджата :)
    Ама още не съм направила :)) изпревари ме ти този път.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, веднъж и да те изпреваря, Пеп:)) Знам я твоята, ама май слагаш по-различни зеленчуци...и по на едро кълцаш.

      Изтриване
  6. Весе, такова не съм правила. Благодаря за идеята! Много оригинално!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Айде Алечка - на пазара за зеленчуци:) И ще си имаш да си слагаш в супичките. Може и да добавиш от себе си някоя подправчица.

      Изтриване