сряда, 24 септември 2014 г.

Гъбена яхния с чушки



Гъбена яхния с печени чушки

Продукти:
4 глави лук
4 печени червени чушки 
50 мл зехтин(олио)
500 гр печурки
400 г течна сметана
400 мл зеленчуков бульон
1/2 ч. л. мащерка
сол и черен пипер на вкус    

Приготвяне:

Лукът се реже на полумесеци. Гъбите на филийки. Чушката се реже на лентички. В тиган  се загрява 1/3 от зехтина и в него се запържва лукът. Изважда се. В същият съд се сипва още 1/3 от зехтина и се запържват гъбите. Изваждат се. Сипва се и останалият зехтин се запържват чушките. Връщат се лука и гъбите и се налива бульонът. Добавят се  сол, черен пипер, мащерка и сметаната. Завира  и се дърпа от огъня.

*Рецептата е (с малко промени) от Бон Апети



14 коментара:

  1. Ах,тези мои любими гъбки.......Гъбарка съм до мозъка на костите:)обичам да си ги похапвам всякак:сготвени,печени,пържени,сурови.....Приказна гозба,Веси!

    ОтговорИзтриване
  2. Хм, сурови? И аз обичам гъби, но ме е страх да хапвам некултивирани, затова предимно печурка и кладница, и опитани от берача диви :))Мерси, Милен-ски!

    ОтговорИзтриване
  3. Веси, и аз много обичам гъбки. И като се замисля откога не съм хапвала... Направо ме изкушаваш с тази вкусотия! Поздрави и хубава вечер. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ето, Гери - подсетих те - спретвай нещо и показвай! Слънце ти пращам, дете!

      Изтриване
  4. Много ме изненада с тази комбинация, Веси. Не съм опитвала такова нещо, а и не съм се сещала да направя.
    Изглежда много вкусно. Предполагам може и без сметана да се направи, когато например са постите?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Верно, Илианка - необятен е кулинарния свят, все има комбинация уж наглед простичка, но не ти е идвало наум...Мисля, че ще стане и без сметана, макар да е друг вкуса, тъкмо ще споделиш, ако решиш да направиш. Ти си много стриктна с постите, аз нямам воля дори за ден:(

      Изтриване
  5. Чудна манджичка Веси! Поздравления! С малки промени, без чушките и с пилешки бульон правя разкошна крем супа. :) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Иван, такива вкусни неща има при теб всеки ден, че направо си е комплимент твоята похвала. Супички обичам всякакви, и тази, която описваш ще ми е по вкуса.

      Изтриване
  6. Интересна комбинация, Весе. Чушки, гъби и сметана трябва да опитам.

    ОтговорИзтриване
  7. Печени чушки, лук, гъби, сметана - резултатът може да е само един - ВКУ - СО - ТИ - Я!!!!!!
    Задължително трябва да се опита, Весе!:-))
    Поздрави и пожелания за уютни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Мони, макар и със закъснение! Хубава почивка.

      Изтриване
  8. Поезията ти нежна и чувствена и ти знаеш това!, Веси.
    Но и това предложение е по мой вкус ароматно, изкушаващо - много ми допада.
    Благодаря, поздрави за теб и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  9. Дианка, благодаря за похвалите - и за стиховете, и за манджичката, прегръщам те.

    ОтговорИзтриване