събота, 30 юли 2016 г.

Яхния с телешко и картофи

Днес предлагам една много вкусна

Яхния с телешко и картофи

1 кг сварено телешко
1 кг картофи
1-2 моркова
червен пипер
пушен пипер
200 мл червено вино
200 мл бира
200 мл бульон
олио


копър



Приготвяне:
Сварявам телешкото месо. Аз го варя в тенджерата под налягане, според упътването, но около 50 минути, месото ми е истинско, домашно, от младо теле, но не млечно, не го харесваме.
Задушавам в мазнината нарязаните на ситно моркови, картофите, на по-едри парчета, слагам червения пипер и в същата минута наливам бирата, виното и бульона от варенето на телешкото месо. Количеството на течността зависи от сорта на картофите, от това дали искате по-гъста или по-рядка яхния, така че може да сложите повече или по-малко. Посолявам, добавям и пушения пипер, който придава страхотен вкус. Оставям да ври на слаб котлон до готовност на картофите и сгъстяване. При поднасяне поръсвам с копър.

Случайно комбинирах двата вида алкохол, защото само по толкова се намираше у дома, добавих и бульон, само защото не бе достатъчно течността, но се получи много вкусно и пикантно.












8 коментара:

  1. Да бе жив Жоро би те запитал "Къде ти е соса на яхнията, Весе?" :) Сетих се, че някой беше публикувал рецепта за някаква яхния и той коментира, че в яхнията има сос :))) Много ми харесва така без соса, често правя подобно, но с друго месо, в тавата, за да може да извира соса
    Дай една чинийка насам, без друго имаш няколко, Веси :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ееех...за мен критиката на Жоро винаги е била градивна.

      Изтриване
  2. И Я щЕх да задам същия въпрос, ама и кат` на мене ми харесва почти без сос и прекарано през фурната!
    Пепи, тези резервните чинийки са явно за нас ...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дърпай чинийката, че ще замине:) яхнийка или не:)

      Изтриване
  3. Щом има толкова чинийки и аз се нареждам ;) Харесвам да готвя с алкохол, вкусно става! Чудна се е получила яхнията, Веси! Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Теди, и аз обичам да готвя с алкохол, но рядко го комбинирам, тук се получи чудесно с двата вида.

      Изтриване
  4. Веси,
    по нашия край казват яхния на ястие с много стар лук и сос.Но в различните краища на България понятията са различни - напр. на пиперките, които са за пълнене и печене казваме пипер, а на лютите чушки - чушлета.Но не навсякъде е така.Много отдавна не съм правила телешко с картофи.И благодаря,че ме подсети.
    Вкусно ястие се е получило.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, Ели тук лук няма, соса е малко, но яхния или не - вкусна гозба бе:)
      Ние си казваме чушки на всички видове чушки:), а пипер - само на черния и червения:)

      Изтриване