петък, 20 март 2015 г.

Скумрия със зеленчуци в тенджера под налягане


Рецептата  ми каза майка ми преди няколко години, а тя я яла при сестра си преди време и се опита да възстанови. Обаче като опита - рече "Не е това":). Въпреки, че не беше "това", се оказа лесно и вкусно. Обаче количеството ни се опъна, така че намалете го.

Скумрия със зеленчуци в тенджера под налягане

Продукти:

1.5 кг скумрия 
2-3 големи глави лук 
1 буркан кисели краставички 
5-6 бр. големи моркови 
300мл. домати  от консерва 
зърна бахар 
зърна черен пипер 
2-3 дафинови листа 
1/3 ч.ч. олио 
1/3 ч.ч. вода 
сол 
1 лимон 

Приготвяне:

Всички продукти се нарязват на кръгчета. Нареждат се последователно  лука,  киселите краставички,  рибата, предварително осолена, доматите и лимоните. Залива се с олиото и водата, добавят се подправките, тенджерата се затваря и се вари 10-15 минути от момента, в който започне да съска. 






4 коментара:

  1. Аз оригинала не съм опитвала, така, че мога да кажа: Това е рецептата! Чудесия! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Страхотна е станала! Както обичам скумрийка..мммм:)

    ОтговорИзтриване
  3. Веси,
    използвам тенджера под налягане за приготвяне на здравословни ястия.Чудесно се задушава храната в нея.Има няколко теории, според които готвенето по този начин е здравословно - по - кратка е обработката и тенджерата е херметически затворена.А другата теория е, че така се губят много витамини от високото налягане.Аз обаче мисля, че ястията стават по - вкусни, и по - здравословни.Чудесна е станала скумрийката.Правила съм по този начин не само скумрия, но и друга риба.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  4. Кате, Траяна, Елена, радвам се, че ви харесва, ще пусна по-нататък и въпросната мамина рецепта, т.е. тази на леля, която накрая ни сподели и направихме:)

    ОтговорИзтриване