неделя, 1 юни 2014 г.

Честит 1 юни!Торта Таралеж

Макар, че дъщерята отдавна вече не е дете, винаги с умиление посрещам този ден. Обожавам децата и за мен е истинско удоволствие когато около мен има дете или внуче на приятели, колеги - зареждат ме невероятно. С дъщерята на приятелка, една петгодишна госпожица се чуваме и виждаме вечер по скайп. Именно за нея правих преди време едната от двете торти, другата си хапнахме у дома. Мисля, че днес е подходящо да пусна рецептата, която имам от поне 25 години - от бивша колежка и шефка. Танче, ако четеш - прегръдка за вкусната и ефектна торта!


Торта таралеж

Продукти:

6 яйца
1 и 1/2 чаена чаша захар
2 пакетчета бишкоти (аз ползвам голяма опаковка от Лидл и ми остава)
250 гр масло
1/2 чаша счукани орехи
1/2 л прясно мляко
2-3 с.л. какао

За украса:
20-30 бадема
шоколадови парченца
3 зърна кафе или капки разтопен шоколад

Приготвяне:


Бадемите се накисват във вода, обелват се и се нарязват на лентички. (За по-бързо заливам с вряла вода.) Изпичат се.
Маслото се разбива с какаото. Яйцата и захарта се разбиват на водна баня докато се сгъстят. Дръпват се от котлона и се разбъркват периодично, докато изстинат. Към маслото на тънка струйка се излива изстиналия яйчен крем, като се бърка с дървена лъжица. Бишкотите се топват в прясно мляко и се слага един ред - основата на таралежа.Отгоре се маже крем,ръси се счукани орехи, слага се втори ред, пак крем, орехи и така докато оформите таралежа. Оставям подредбата на въображението ви, защото не знам как да обясня, а и зависи от големината на бишкотите. отгоре се намазва с крема, оформя се личицето с нож, ако се налага режете от бишкотите, за да оформите., особено муцунката. На финала се измазва с крем, очертава се личицето. На телцето се поръсват шоколадовите парченца се набождат игличките от изпечените бадеми. За очички и носле поставяме зърна кафе, но аз нямах и от разтопен шоколад капнах върху хартия за печене.След като се стегнаха отлепих и ги поставих. Тортата престоява в хладилник, за да омекнат бишкотите. Много е вкусна, а дечицата се радват истински на вида и.



9 коментара:

  1. Честит празник.......!Порастнали или не всички сме и деца и ти си ни приготвила великолепна почерпка:))Чуден е таралежът!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Милена! За всички не знам, но аз си останах едно дете(което си има и положителни и отрицателни страни, но е факт). Благодаря ти за посещението и за думите. Впрочем за първи път попадам на твоята страничка, но ще я разгледам с интерес, ако не сега, със сигурност по-късно! Хубава седмица.

      Изтриване
    2. Веднага се поправям - блога "Вкусно ухание" ми е познат, просто преди малко линка ме отведе другаде:)

      Изтриване
  2. Весела, големи сладурковци си ни поднесла. Прекрасна и усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таня, много благодаря за вниманието! И на теб успешна седмица.

      Изтриване
  3. С този крем си спомням на времето, че се приготвяха доста десертчета. Но тези симпатяги много ме зарадваха, чудни са, Весе :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таня, такива красоти намирам в блога ти, че похвалите ти много ме радват!

      Изтриване
  4. Много ефектна тортичка, а и с тези орешки вътре, несъмнено и много вкусна! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря, Зори! И аз те следя с интерес отдавна и се радвам на такива уфрътни (така казваше баба), в смисъл на умеятелни (пак стара дума) девойки!

    ОтговорИзтриване